Programma

PowerMama® Programma:

Veel vrouwen willen gedurende de zwangerschap blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn. Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van je lichaam. Het is dan ook verstandig om het sporten tijdens en na je zwangerschap verantwoord aan te pakken.

PowerMama Amstelveen biedt in samenwerking met de Core Academy het PowerMama® trainingsprogramma aan, speciaal voor vrouwen die willen sporten tijdens de zwangerschap en/of na de bevalling.

Wat houdt het in? 

Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. Ook leren we je verantwoord bewegen in het dagelijks leven als moeder, bijvoorbeeld hoe je het beste kunt tillen en dragen en hoe je klachten kunt voorkomen.
We starten met uitleg over houding, ademhaling en bewegingspatronen. Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven.

Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen.

We trainen 1 x per week online (deze lessen worden opgenomen dus je kunt ze ook later terugkijken) en 1 x per week buiten. Je krijgt een eigen weerstandsband die je mee naar huis mag nemen zodat er geen contact hoeft te zijn. Safety first.

Voor wie?

Het PowerMama® programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken.
Dit programma is ook heel waardevol voor vrouwen die al langer geleden bevallen zijn en het sporten nog niet hebben opgepakt of nog klachten hebben aan buik, rug, bekken of bekkenbodem.